Sanat Atölyem: Al Bayrağım

Tezhip: Fatma Keskin

''Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü
Kız kardeşimin gelinliği şehidimin son örtüsü
Işık ışık, dalga dalga bayrağım
Senin destanını okudum senin destanını yazacağım.

Sana benim gözümle bakmayanın mezarını kazacağım
Seni selâmlamadan uçan kuşun yuvasını bozacağım.

Sabah olmasın günler doğmasın ne çıkar
Yurda ay yıldızının ışığı yeter.

Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün
Kızıllığında ısındık.
Dağlardan çöllere düşürdüğü gün
Gölgene sığındık.

Ey şimdi süzgün rüzgârda dalgalı
Barışın güvercini, savaşın son kartalı
Issız yerlerde açan çiçeğim
Senin altında doğdum, senin dibinde öleceğim.

Tarihim, şerefim, şiirim, her şeyim,
Yeryüzünde yer beğen
Nereye dikilmek istersen
Söyle seni oraya dikeyim.''

Türk Bayrağı'na yazılmış en güzel şiirdir Arif Nihat Asya'nın ''Bayrağım'' şiiri. Annem ne çok sever bu şiiri, ben okurken vecde gelir ve eşlik eder.. Bayrak ay-yıldız değil yalnızca.. Bayrak vatan, bayrak üzerinde yaşadığımız toprakları bize miras bırakan ecdâdımız, âziz Türk Milleti. Bizi kar-kış demeden koruyup kollayan dağdaki askerimiz, şehirdeki polisimiz, jandarmamız, gazilerimiz ve o bayrak için canını fedâ eden şehitlerimiz.. Türk-İslâm şuuru.. Türk'ün en sevdiği renk..

Bayrak sevgimi bilen bilir ve bu konuda hassasımdır. 
En güzel manzaram bildim al sancağı.. Uğrunda fedâ olunası büyük ülkü.. 

Bazen bakıyorum şimdiki nesile, çoğunluk millî ve dinî değerlere kayıtsız, kültürüne, geleneklerine yabancı, hep bi yabancılığa özenme, tüketen, yozlaşan bir kuşak ama bazıları da gurur kaynağı.. İşte onlar bilinçli ebeveynlerin çocukları.. Bir eğitimci olarak anne-baba olacaklara tavsiyemdir; siz öğretirseniz çocuğunuz da öğrenir, çocuğuna da öğretir. 
...
Eserle ilgili: Türk Bayrağı'nda hilâl İslâm'ı simgeler. Bu yüzden ay'ında Kelime-i Tevhid, yıldızında Besmele yazan bir çalışma yapmak istedim. Aşkın altın rengi tezhiple bezedim. Aslında çoktan bitmişti. Mehtap Hoca'mın ricası üzerine sergiye yetiştirmek için son düzeltmeleri de yapıp, çerçeveye verdim. 


Müsait olanları bekleriz :)

@müverriheninkaleminden 26.05.2022

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder