Kitap: Kambur


''Kamburum.
Kambursun.
Hepiniz kambursunuz..''

''Kambur'', yazarın 2021'de Ahmet Hamdi Tanpınar anısına düzenlenen roman yarışmasında birinci olan eseri. Kimi aileler mutludur, mutlulukları dışa taşar, komşuları, çevresi tanık olur. Ve onlar da bu mutluluktan paylarını alır. Kimi aileler ise mutsuzdur. Dört duvar arasında kim bilir ne acılar çekenler vardır da yaşadıklarını kendileri bilir. İşte yazarımız, böyle mutsuz bir aileyi tüm psikolojik derinliğiyle birlikte bizlere aktarmış. Beş bölümden oluşan hikâye, aynı evin içinde sevgi yoksunu üç kadının gözünden anlatılmış çoklu bir anlatım. Her birinin ruhunda bambaşka izlere rastlıyoruz. Karakterlerin adları ise nev'i şahsına münhasır :) yazarın verdiği ipucuyla anlamı sözlükte gizli. 

Fizikî kusurlarından ötürü kendini eksik hisseden Acibe'nin asıl eksikliği, sevgisizlikti. Her kitapta olduğu gibi yine kahramanın yerine koydum kendimi, duygudaşlık yaşadım. Duygudan duyguya sürüklendim. Yazar, karakterleri tarafsız bir şekilde ele alsa da sanırım ben anne Müsemma'yı affedemeyeceğim. Sebepleri olsa bile adına ''aşk'' dediği bencilce çıkarlarıyla ailesini ve biz okurları paramparça etti. Tıpkı o Yeşilçam filminde Aysel'in söylediği gibi: ''Birbirini sevmeyen karı kocalara, mutsuz çocuklara, sevgisiz evlere karşıyım.'' Eğer sevmiyorsanız evlenmeyin ve karartmayın çocukların hayatını.. Başlangıçta Acibe'nin kamburunu fiziksel kusur olarak gören diğer karakterleri tanıyınca esas kamburun kimlerde olduğu gün yüzüne çıkıyor. Rahat uyu canım Acibe.. Gerçek hayatta da belini büken, gönlünü yoran kamburlarıyla insan koca bir yük taşıyıcısı işte..

Ayrıca romanda teknolojinin vefasızlığının bir sonucu olarak mektupları görüyoruz. Acibe'nin türküsüne eşlik ederken, bir taraftan da şiir okuyoruz. Böylece yazar, okurunu dinç tutmak istemiş.

Kelimelerin büyüsüne inanan biri olarak yazarın üslûbuna hayran kaldım.. Öyle etkili ve şairâne bir dil ki, okurken kelimeler adetâ dans ediyordu. Çok etkilendim, uzun zamandır ruhumu titreten böyle kitap okumamıştım. Eseri benim için değerli kılan: birincisi, kurgu ve karakterlerin derinliği; ikincisi ise yazarın kendine özgü üslûbu. Gerçekçi, merak uyandırıcı, akıcı ve sarsıcı bir eser. Baştan sona aynı tempoda okudum. Hocamızı cân-ı gönülden tebrik eder ve başarılarının devamını dilerim. Eseri benimle tanıştıran değerli Nihat Çelik hocamıza tekrar teşekkür ediyorum. ''Acibe seninle ömür boyu yaşayacak'' demişti, hakikaten.. Acibe'yi ruhumdaki has bahçeye aldım, kabul ettim. Hemen kitabı edinmek için piyasa araştırması yaptım, Derken sonuç hüsran, baskısı yok. Sebebini Nihat Hocam aydınlattı sağ olsun. Buradan Bursa Osmangazi Belediyesi'ne çağrımızdır, kitabın tekrar basımı yapılsııııııın. Okurları mağdur etmeyin. Kitapla ve sevgiyle kalın. 

Kitabın Künyesi

Kitabın Adı: Kambur: Bir İntihar Çok Ölüm
Yazarı: Esra Kahya
Türü: Roman
Sayfa: 144
Yayınevi: Osman Gazi Belediyesi Yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder