Kitap: Güc’cüg Pirens


Gül Ezgi Karaman'ın Denizli ili ağzına uyarlaması

Öncelikle benim gibi Küçük Prens hayranlarının bunu beğendiklerine/beğeneceklerine eminim. Hele ki koleksiyonerlerin gözünden kaçmaz. Kitabın kapağındaki "Zeybek" oynayan Küçük Prens dikkat çekici. Dünyada en çok dile ve lehçeye çevrilen bir kitaptır kendisi. Türkiye'de Gazi Üniversitesi'nde bir akademisyen tarafından Osmanlı Türkçesi'ne çevrildikten sonra, Denizli-Acıpayam ağzına uyarlanması güzel olmuş bana göre. Akademik araştırmalar neticesinde yazıldığı için emek sarf edilmiş. Önsözünde, ''bir kitabı başka bir dilde ve lehçede yazmak çok meşakkatli bir uğraş'' demiş Gül Ezgi Hanım. Unutulmaya yüz tutmuş bir kültürü, en çok okunan bir kitapla kayıt altına almış. Ülkemize, ilimize ve kültürümüze yaptığı katkılardan dolayı teşekkür ediyorum.

Kitabın içeriğini hem çoğu kişi biliyordur diye tahmin ettiğimden, hem de popüler olduğu için ayriyeten yazmak istemedim. Kitap, yazarın hayatından izler taşımakta. Bir çocuk kitabı olarak bilinse de, aslında yazar bu kitabı yetişkinler için yazmış. Bu yüzden her büyüğün okuması gereken, "yetişkinler''e hitap eden bir çocuk kitabıdır. Her yaşta, düzenli aralıklarla okunası nahif bir kitap. Çocukların gözünden okursanız, yetişkinlerin hatalarını anlıyorsunuz.

Sevenlerine bir de bu Ege versiyonunu okumalarını tavsiye ederim. Okurken yüzünüzde küçük tebessümler kalacağına eminim; çünkü ben bu uyarlamayı okurken yöremin ağzını bir kitapta okumak çok hoşuma gitti. Samimiyetten dolayı mutlu oldum. Eğer bir gün birine kitap hediye edeceksiniz bu harika bir seçim olur.

Herkeste bir nebze olsun Küçük Prens'in kalbinden bir parça olsa, belki de dünya daha yaşanılabilir bir yer olabilir.. Öyleyse, Güc'cüg Pirens'in deyişiyle "U'rola!" diyorum. U'rola Küçük Prens hayranları, içinizdeki çocuğu hep yaşatmak dileğiyle.. Kitapla ve sevgiyle kalın..

Kitabın Künyesi:

Kitabın Adı: Güc’cüg Pirens
Yazarı: Antoine de Saint Exupery / Uyarlayan: Gül Ezgi Karaman
Türü: Dünya Klasikleri, edebiyat
Sayfa: 130
Yayınevi: Edebiyatist

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder