El Sanatları: Plastik kova ile atkı yapmak

Yoğurt Kovasından Atkı Yapımı

Örgü bilmeyenler için çok basit bir yöntem bu. Evinizde bulunan boya veya yoğurt kovasıyla yapabilirsiniz. Bunu okulda çocuklara etkinlik olarak yaptırıyorlar, bu sayede çocukların ince motor becerileri gelişiyor. 

Malzemeler: yoğurt kovası, doktorların kullandığı dil çubukları (abeslang), sabitlemek için koli bandı, kalın örgü ipi, iğne. 

Çubuklar örmek için. Yapmanız gereken; ipi çubukların arkasından dolayıp parmakla alttaki ipi üstüne geçirmek. Atkının kalın olması için çubuk sayısını arttırmak gerekiyor, ben 16 çubuk kullandım ama yine de ince oldu. Örgü ipi olarak da kalın yünler seçerseniz daha sıcak tutar. Ben elimdeki artık ipleri değerlendirmek istedim. Yapılışı çok eğlenceli. Fazladan bir vakit ayırmanız da gerekmiyor, Dizi/film izlerken zamanı değerlendirmiş oluyorsunuz. Çocuklarınıza, kendinize ya da eşe dosta hediye yapabilirsiniz.



Biraz ilerleyince örümcek ağı gibi bir görüntü ortaya çıkıyor. En başında bu böyle elden mi çıkar, demiştim ve ip soldan gelince tersime gelmişti; ama eliniz alışınca hızlıca yapıyorsunuz. Aşağıdaki atkıyı 3 günde yaptım. En son uçtaki ilmekleri birleştirip ponponla kapatıyoruz. 

 * Dikkat etmeniz gereken nokta; ipin çubuktan kayması ve ilmeğin kaçması. İlmek kaçınca atkınızda delik oluşur. Ara ara ilmek kaçırdığım oldu, neyse ki yol yakınken kurtardım.
Veee tatatataaamm...

Belki minik bi' kalbi ısıtırsın.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder